Què és una utopia més que una concepció imaginaria d'alguna cosa perfecta. Què és alguna cosa perfecta? Res i no-res potser si no el deixen ser. En el camí del farem una utopia perseguirem, sinó res tendrà sentit. Perquè perseguir el que existeix, si no m’agrada? Perquè renunciar als somnis? No és, potser, el món de les idees el de les formes ideals, perfectes i universals? Perquè renunciar a elles? Potser no s’han trobat perquè prou no s’han cercat. Potser no s’han cercat perquè utòpiques les han pensat.
El camí de la felicitat passa per cercar quelcom del que necessitam per viure com desitjam. Per aquí mateix caminarem per arribar a allò que volem. El món és interessant perquè en ell existeix la diversitat. Pens que molt avorrit seria un món on tots fossin iguals, on no es poguessin rebatre les idees del que tens al davant. Cert és que hi ha models, però cal que es desviïn una mica de l’obra original perquè no tendríem mai res a dir, res a fer, res a comentar. Trist un món sense ideals a perseguir, on no hi hagués punts de desacord. En el desacord està la millora, és on hem de cercar-la.
Entre el que és i el que hauria de ser està la utopia, i és aquesta la que necessitam cercar per a sentir-nos útils. El que cercam no és el que tenim, i el que voldríem tenir no és el que aconseguirem, per això mateix la utopia seguirà sent el que buscarem eternament, i això està bé.
És senzill, és natural, és humà, és ideal, es perfecte, és inconnex, és cert, és fals, és conegut i desconegut, és el que volem i no tenim, és el que tenim i no volem: és UTOPIA.
No hay comentarios:
Publicar un comentario