martes, 3 de mayo de 2011

NO HO ENTENC

Hi ha coses que no entenc. Em sembla si més no paradoxal que la plana política d’alguns partits es mostri ferma defensora del bou d’Osborne, amb tots els meus respectes al bou, que no té cap culpa. Pots de pintura negre i brotxa en mà i cap a la carretera a pintar el bou de negre que algú l’havia decorat amb els colors de l’arc de Sant Martí. La llengua és igual si la destrossam, que importa, si total només és una llengua, però el bou que recorda l’Espanya profunda de Machado, aquest l’hem de defensar encara que facin rialles.
Senyors, el seu president vol instaurar no sé quines modalitats lingüístiques de no sé què. Amb una llengua sola no ens entenem i ell vol posar dialectes i subdialectes a mansalva. De què anem aquí?
El bou ha de ser defensat, no poden atemptar contra la dignitat de les persones, però contra la nostra llengua vosaltres estau atemptant cada minut de la vostra presència i en cada mot que surt de les vostres boques. Sent vergonya aliena quan veig el que estau fent amb la nostra terra. Senyors volem que ens retorneu la dignitat que ens heu robat amb les vostres manifestacions, i que no sortiu a dir disbarats que no fan més que desqualificar-vos.
Però bé, tenc clar que hauran de passar molts anys abans les ments no girin i es vegin les coses com han de ser. El respecte es per tots, no només cap a una part, i vosaltres no podeu demanar respecte si el primer que feu quan veieu el bou pintat de colorins és atacar la gent que defensa la llengua, sou daltònics i no reconeixeu els colors, perquè jo no vaig veure cap senyera pintada atribuint-se l’autoria dels fets. Però és clar, queda molt bé donar les culpes als radicals catalanistes, que sempre tenen la culpa de tot. Què mataren Manolete potser?